Case Alka

Resultat

Hovedformålet med CDM Advanced Campaign var at øge kundeloyaliteten, og det har lønnet sig.

I den årlige måling af kundetilfredshed foretaget af EPSI Danmark (Dansk kundeIndex er en del af European Performance Satisfaction Index), fik Alka igen i 2015 en flot placering i toppen blandt de forsikringsselskaber, der har de mest tilfredse kunder.

Succeskriterier

  • Gennemførelse af ca. 100 e-mailkampagner om året
  • Redskab til identificering af målgrupper til kampagner
  • Hurtig identificering af målgrupper i forhold til ændret adfærd
  • Håndtering af Contact Centerfunktion
  • Måling af kampagnerespons

Metoder

Systemet skulle være designet til:

  • At behandle ‘Event Driven Marketing’
  • At håndtere en avanceret ledelser af målgrupper
  • At kommunikere via flere kanaler: HTML e-mails, SMS, direct mail, outbound telefoni

Udbytte

CDM Advanced Campaign Management optimerer og automatiserer alle dine marketingkampagner.

Advanced Campaign Management-systemet hjælper med at planlægge og udføre meget komplekse kampagner. Samtidig er du i stand til at optimere respons og resultaterne af din kampagne.

ALKA forsikring, der blev grundlagt i 1903, er et af de fem største forsikringsselskaber i Danmark med ca. 500 medarbejdere placeret på hovedkontoret i Høje Taastrup og kundecentre i Århus og Kolding.

ALKA er fagbevælgelsens forsikringsselskab og ejes af danske, svenske og norske organisationer og virksomheder, der alle har tilknytning til fagbevægelsen samt Alkas medarbejdere.

alka.dk

Kim Erbo Christensen

CEO for CDM Flexible

Direkte telefon 70 27 19 27

Email kec@cdm.dk