Case Myhouse
Resultater
Portalen skaber omsætning gennem diverse digitale services, og det er forventningen at være i break-even med udgangen af 2017. I udviklingsprocessen er der blevet sparet omkring 73.5 mill kr. via brug af CDMs nearshore-ressourcer bl.a. i Ukraine.
Succeskriterier
- Tilfredse husejere der bruger platformen jævnligt
- Omsætningsstrømme der består af digitale services og som kan sælges for ca. 10 EURO per år per service til 2.8 mill. danske husejere
- At opbygge en it-arkitektur der kan kopieres til resten af Europa
Metoder
- At etablere en central database, der sender relevante advarsler til husejere
- Der anvendes SCRUM i udviklingsprocessen
- Online redskaber og kommunikationsmidler som Skype anvendes til at koordinere projektafviklingen
Resultater
Myhouse.dk med mobilapplikationer var de mest populære i sommeren 2017. Med ”Point and Bid”-funktionaliteten peger man sin smartphone mod et hus eller lejlighed og ser markedsværdi, antal værelser, lokalplaner mv. på skærmen. Derved kan brugeren hurtigt vurdere om det er en bolig, det er værd at byde på.