Resultat
Hovedformålet med CDM Advanced Campaign var at øge kundeloyaliteten, og det har lønnet sig.
I den årlige måling af kundetilfredshed foretaget af EPSI Danmark (Dansk kundeIndex er en del af European Performance Satisfaction Index), fik Alka igen i 2015 en flot placering i toppen blandt de forsikringsselskaber, der har de mest tilfredse kunder.
Succeskriterier
- Gennemførelse af mellem 150-200 e-mailkampagner om året
- Redskab til identificering af målgrupper til kampagner
- Hurtig identificering af målgrupper i forhold til ændret adfærd
- Håndtering af Contact Centerfunktion
- Måling af kampagnerespons
Metoder
Systemet skulle være designet til:
- At behandle ‘Event Driven Marketing’
- At håndtere en avanceret ledelse af målgrupper
- At kommunikere via flere kanaler: HTML e-mails, SMS, direct mail, outbound telefoni
Udbytte
CDM Advanced Campaign Management optimerer og automatiserer alle dine marketingkampagner.
Advanced Campaign Management-systemet hjælper med at planlægge og udføre meget komplekse kampagner. Samtidig er du i stand til at optimere respons og resultaterne af din kampagne.
ALKA forsikring, der blev grundlagt i 1903, er et af de fem største forsikringsselskaber i Danmark med ca. 500 medarbejdere placeret på hovedkontoret i Høje Taastrup og kundecentre i Århus og Kolding.
ALKA er fagbevælgelsens forsikringsselskab og ejes af danske, svenske og norske organisationer og virksomheder, der alle har tilknytning til fagbevægelsen samt Alkas medarbejdere.